Heb jij goede gesprekken over de IT van jouw bedrijf?

Door KIREMA op 16 februari 2021.

Alles-in-één-IT voor een vast bedrag per maand

Proactief beheer voor Microsoft365 & Azure

Locatieonafhankelijke telefonie & internet

Moderne beveiliging en cyber security

Desktops, laptops, tablets, smartphones & printers

Kantoornetwerken, WiFi en VPN-tunnels

microsoft partner ict waarborg iso certificaat

Ik stel mijn hele leven al veel vragen. Daarom gaf mijn moeder mij een ‘Waarom? Daarom! boek’ met de mededeling dat ik hierin alle antwoorden kon vinden. De appel valt niet ver van de boom. Ik heb nu een zoon die ook continu vragen stelt. Je kunt het niet verzinnen en hij vraagt het: “Waarom is het blikje rood? Waarom vliegen vogels? Waarom hebben jullie ander eten dan ons?” Ik beleef het als plezierig, maar mijn vrouw wordt er knettergek van.

De nieuwsgierigheid naar de aard van de dingen heb ik nog steeds. Nu gebruik ik het voornamelijk op zakelijk gebied. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe bedrijven in elkaar zitten, wat ze doen, hoe ze het doen, wat het verdienmodel is, met hoeveel mensen ze het voor elkaar krijgen en de onderliggende relaties binnen het bedrijf. En daarom luister ik aandachtig naar onze (potentiële) klanten en stel ik bij ieder gesprek heel veel vragen.

Eerst begrijpen dan begrepen worden

Eerst begrijpen dan begrepen worden is volgens Stephen Covey één van de belangrijkste communicatieve vaardigheden. Er zijn maar weinig mensen die echt goed en empathisch luisteren. Wil je de ander echt begrijpen, dan ben je niet de eerste die zijn zegje in een gesprek doet, in plaats daarvan focus je eerst jouw aandacht in zijn geheel op de ander. Volgens Covey is het geheim van effectieve communicatie dat je de ander niet alleen met je verstand, maar ook op gevoelsniveau begrijpt.

Eerst begrijpen dan begrepen worden is een van de principes die we bij KIREMA toepassen. Wij luisteren eerst en pas als we jou begrijpen, gaan we het hebben over passende IT-oplossingen, hoe jij IT-tools optimaal kunt gebruiken en hoe jij met behulp van IT de productiviteit kunt verhogen.

Of je nou klant bij ons bent of niet, kies altijd voor een IT-leverancier die naar jou luistert, die jou begrijpt, met wie jij een relatie wilt opbouwen en die de dienstverlening aanpast aan jouw behoeften. Het is een must! Want alleen zo heb je een goed gesprek over de IT van jouw bedrijf.

Zit jij momenteel met een IT-gerelateerd vraagstuk en wil je hierover sparren? Neem dan contact met ons op via 0348 – 20 00 03 of info@kirema.nl.