We hebben er een Kiremaan bij. Sinds april versterkt Lennaert Branger (40) ons team als Sales Manager. Lennaert stelt zichzelf graag aan je voor door een aantal vragen te beantwoorden.

Wat is je achtergrond?

“Ik heb een commerciële achtergrond en in 2006 maakte ik mijn intrede in de IT-sector. Ik vind het een interessante en dynamische sector, want in 2006 zag het IT landschap er heel anders uit dan nu. Ook de toepassing van IT-tools binnen bedrijven is enorm veranderd; COVID-19 heeft deze digitale transformatie mede versneld. Dit alles maakt mijn werk ook dynamisch en uitdagend.”

Wat is jouw professionele missie?

“Mijn kracht ligt bij de bedrijfskundige kant. Hoe run je een goed bedrijf? In een bedrijf moeten alle processen van de verschillende afdelingen goed op elkaar afgestemd worden. Intern moet er van alles gestroomlijnd worden. Ik merk dat men nog niet voldoende is geïnformeerd dat er IT-middelen zijn om hierbij te helpen. Als gevolg werken in sommige bedrijven de business kant en IT-kant niet goed samen. Ik wil de smeerolie zijn die zorgt voor IT alignment in uiteenlopende organisaties.

Daarnaast kun je IT gebruiken om de concurrent een stapje voor te zijn. Zo is Coolblue zo ver in het automatiseren, dat zij ook echt onderscheidend zijn. Wanneer ik met een klant aan tafel zit, wil ik begrijpen wat de klant doet, wat belangrijk voor hem is en waar hij zijn geld mee verdient.Ik wil de bedrijfscode kraken. Ik wil passende IT-oplossingen bedenken die bedrijfsprocessen ondersteunen, verbeteren en versnellen.”

Hoe ben jij de klanten van KIREMA van dienst?

“Ik werk aan de voorkant: ik ben verantwoordelijk voor het klantcontact op commercieel gebied en het relatiebeheer. Ik was bijvoorbeeld vorige week bij een potentiële klant op bezoek. We hebben het over zijn uitdagingen gehad. Hij gaf aan dat zijn bedrijf enorm groeit en vroeg aan mij met hem mee te denken over hoe IT ondersteunend kan zijn aan die groei. Met zo’n vraag ben ik helemaal in mijn element.

In het kader van relatiebeheer ga ik periodiek langs bij onze huidige klanten om te peilen hoe het gaat. Zijn de medewerkers nog steeds tevreden met hun werkplekken? Zijn er nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf? Hoe kunnen wij de klant nog beter ondersteunen? Daarnaast informeer ik de klant over nieuwe ontwikkelingen op IT-gebied. Ik vind de persoonlijke gesprekken erg prettig, dat geeft mij een gevoel bij de klant. Daarom vind ik het ook fijn om bij KIREMA te werken. Persoonlijke IT is hier enorm belangrijk.”

Spreekt de missie van Lennaert jou aan? Zou je graag met hem in gesprek gaan over jouw bedrijfsprocessen en ICT? Neem dan contact met hem op via: l.branger@kirema.nl.

 

Ontvang altijd de laatste updates