Jouw mensen vragen om flexibiliteit? Zo regel je het

Door KIREMA op 26 augustus 2021.

Alles-in-één-IT voor een vast bedrag per maand

Proactief beheer voor Microsoft365 & Azure

Locatieonafhankelijke telefonie & internet

Moderne beveiliging en cyber security

Desktops, laptops, tablets, smartphones & printers

Kantoornetwerken, WiFi en VPN-tunnels

microsoft partner ict waarborg iso certificaat

Het thuiswerken heeft de deur geopend naar een nieuw tijdperk waarin flexibel werken de norm is. In deze nieuwe wereld gelooft men niet langer dat ‘het kantoor’ de ideale werkplek is, een gedachte die sinds het industriële tijdperk heerste.

Tegenwoordig vraagt werkend Nederland om flexibiliteit en wil men niet vastzitten aan een fysieke werkplek. Dankzij de huidige technologieën is dit mogelijk, met slechts een laptop, smartphone of een tablet én aansluiting op een cloudomgeving. Zolang men veilige hardware en software heeft, die ontwikkeld zijn voor mobiel werken, is alles mogelijk. Het gaat erom dat je de juiste keuzes voor jouw mensen maakt: het moet voor hen werken.

Vanuit onze visie dien je hierbij een goede balans te vinden tussen werkbaarheid en veiligheid: wat is prettig werken en qua veiligheid het beste? We bespreken een aantal aspecten die niet aan jouw aandacht mogen ontsnappen.

Extra scherp veiligheidsbeleid bij Bring Your Own Device

Uit beveiligingsoogpunt raden wij aan om zorgvuldig om te gaan met Bring Your Own Device. Je moet daar een stevig stukje veiligheidsbeleid tegen aanhangen.

Altijd toegang tot de juiste gegevens

Een van de top ergernissen onder medewerkers is als men onderweg of thuis aan het werk is en geen toegang heeft tot de benodigde documenten. Een goede werkplek betekent dat medewerkers onder alle omstandigheden hun werk goed kunnen uitvoeren, overal de juiste tools tot hun beschikking hebben en vanuit iedere locatie prettig samen kunnen werken met collega’s. Met Office 365 en Microsoft Teams zet je dit allemaal naar jouw hand. Dat betekent dat jouw mensen snel kunnen inloggen in de bedrijfssoftware, toegang hebben tot de juiste bedrijfsbestanden en overal telefonisch contact kunnen hebben met klanten, collega’s en/of leveranciers.

Altijd telefonisch kunnen communiceren met klanten

Ben je nog wel goed telefonisch bereikbaar voor klanten als er hybride wordt gewerkt? Jazeker, met Voip-telefonie en een app op je mobiel of laptop kunnen medewerkers vanuit hun thuiswerkplek bellen met hetzelfde nummer als op kantoor, of een ander nummer.

Altijd prettig inloggen

Op het moment dat werknemers buiten kantoor werken, dienen zij alleen te kunnen inloggen in de bedrijfsomgeving met twee factor authenticatie. KIREMA stuurt bijvoorbeeld telefonisch een pushbericht. Nadat de medewerker het ontvangst van het bericht heeft bevestigd kan hij inloggen. Wij hebben bewust ervoor gekozen om niet met codes te werken, want uit onderzoek blijkt dat het intoetsen van codes vaak als irritant wordt ervaren.

Altijd dezelfde ervaring op ieder apparaat

Wij merken dat medewerkers het enorm prettig vinden als zij op elk apparaat dezelfde ervaring krijgen en dus niet meer hoeven te zoeken naar waar welke knop zich ook alweer waar bevindt.

Wil jij die goede balans vinden tussen werkbaarheid en veiligheid? Laat KIREMA jou hierbij helpen. We nemen het graag uit handen. Als IT-leverancier is dat onze verantwoordelijkheid. Neem contact met ons op via info@kirema.nl en 0348 – 20 00 03.