IT-ontwikkelingen die de toekomst van bedrijven bepalen

Door KIREMA op 28 april 2020.

Alles-in-één-IT voor een vast bedrag per maand

Proactief beheer voor Microsoft365 & Azure

Locatieonafhankelijke telefonie & internet

Moderne beveiliging en cyber security

Desktops, laptops, tablets, smartphones & printers

Kantoornetwerken, WiFi en VPN-tunnels

microsoft partner ict waarborg iso certificaat

Er gebeurt momenteel veel in de wereld én in de IT-sector. Dit alles beïnvloedt hoe er in de toekomst gewerkt zal worden. KIREMA maakt je deelgenoot van een drietal ontwikkelingen.

Disposable apparaten

We gaan van persoonlijke naar disposable apparaten. Nu werken we voornamelijk nog op onze eigen laptop en/of desktop, maar in de toekomst zal dat veranderen. Het zal niet meer uitmaken achter welke computer je plaatsneemt, want de software zal geheel in de Cloud draaien in plaats van op het apparaat. Ook wordt data niet op het apparaat maar in de Cloud opgeslagen. We hoeven alleen nog maar in te loggen op onze specifieke werkomgeving met een gebruikersnaam en wachtwoord of gezichtsherkenning, of we koppelen onze telefoon of smartwatch aan het apparaat. Zo makkelijk wordt het!

Locatie onafhankelijk werken

Doordat we vanwege Corona massaal thuiswerken, merken zowel werkgevers als werknemers dat thuiswerken nog niet eens zo’n gek idee is; dat werknemers ook productief zijn vanuit huis, dat er minder files zijn als we thuiswerken en dat we hiermee het milieu minder belasten. Het aantal mensen dat minder uren op kantoor draait zal toenemen.

De huidige technologie maakt locatie onafhankelijk werken al mogelijk, maar in de toekomst zullen werkgevers op afstand meten hoe productief hun medewerkers zijn. Wat iemand oplevert wordt belangrijker dan het aantal uren dat iemand draait, met andere woorden: de output wordt belangrijker dan de input.

Altijd actuele data binnen bedrijven

Een andere mooie ontwikkeling is dat de beschikbaarheid van actuele data belangrijker wordt. Binnen bedrijven zal men steeds meer online gaan samenwerken in bestanden. Medewerkers kunnen zien wie in een bepaald bestand, bijvoorbeeld in Word, Excel of PowerPoint, werkt en wat er is aanpast. Zo wordt altijd met de meest recente versie gewerkt. In de toekomst kunnen makelaars altijd de meest actuele foto’s en informatie aan een potentiële koper laten zien en hebben projectleiders op de bouwplaats altijd de meest recente bouwtekeningen bij de hand. Actuele data zal organisaties helpen om als een goed geoliede machine te werken.

Er liggen mooie technologische ontwikkelingen in het verschiet! Je dient er echter rekening mee te houden dat je pas van de vooruitgang kunt profiteren als er in jouw bedrijf sprake is van een degelijk IT-systeem en goed technisch beheer. Je zult het op IT-gebied nú goed moeten regelen, wil je de stroom aan nieuwe ontwikkelingen straks kunnen bijbenen. Wees daarom scherp op de IT-dienstverlening. Hieronder vind je een drietal kenmerken waaraan goede IT-dienstverlening minimaal dient te voldoen.

1. Het helpt je snel te schakelen

Bij goede IT-dienstverlening zijn de nieuwste en beste oplossingen geïntegreerd in het pakket. Zo loop je nooit achter de zaken aan. Er zijn bedrijven die voor de Coronacrisis nog niet eerder met Teams hadden gewerkt, terwijl het wel in hun pakket zat inbegrepen. Plotsklaps veranderde de situatie. Doordat Teams al geïnstalleerd was, konden deze bedrijven – snel en zonder extra kosten – digitaal samenwerken.

2. Het is aangepast aan de behoeften

IT-dienstverlening dient te worden aangepast aan de organisatiebehoeften. Ga dus in zee met een dienstverlener met wie je jouw verhaal kunt delen en die op basis hiervan met ideeën, suggesties en tools komt om beter en efficiënter te werken. Zo’n dienstverlener dient brede kennis van zaken te hebben en thuis te zijn in VoIP telefonie, dataopslag, de Cloud en in Microsoft Office 365. Zo is hij in staat om jou van goed advies te voorzien.

3. Het bespaart jou werk

Er is enorm veel informatie over wat op IT-gebied wel en niet werkt. Hoe prettig is het als jij dit niet allemaal zelf hoeft uit te zoeken en bij te houden, sterker nog, niet zelf het wiel opnieuw hoeft uit te vinden of hoeft te ervaren wat niet werkt? Daarnaast is er speciale software voor specifieke branches ontwikkeld. Ook die software ondergaat updates om mee te gaan met de tijd. Goede kennisdeling van de IT-dienstverlener, ondersteuning bij branchespecifieke software en software updates moeten allemaal in de dienstverlening zijn inbegrepen.

Ga goed voorbereid de toekomst in en kies voor IT-dienstverlening die dit proces ondersteunt. Werk samen met een IT-partner met wie je een klik voelt. Bij KIREMA staan we open voor mooie samenwerkingen. Heb jij IT-gerelateerde vragen? Wij luisteren graag naar jouw verhaal. Bel 0348 – 20 00 03 of stuur een bericht.