De start van een langdurige samenwerking tussen KIREMA • Personalize IT en De Keizer makelaarsgroep was toen Rainier, de oprichter van KIREMA, computers kwam installeren en het onderhoud voor zijn rekening nam. Rainier was toen nog werkzaam bij een ander bedrijf. Er was meteen sprake van een klik met het team en de algemeen directeur, Frank Verveer.

De Keizer makelaarsgroep verzorgt hypotheken, assurantiën en aan- en verkoop van bestaande bouw. Daarnaast verkopen zij zo’n duizend nieuwbouw woningen op jaarbasis. Het is van oorsprong een familiebedrijf, echter in 1996 is het bedrijf overgenomen door Frank Verveer. In die tijd bestond het bedrijf nog uit zesentwintig medewerkers verspreid over drie kantoren. Anno 2020 zijn er in totaal vijfenzestig mensen werkzaam in zeven kantoren.

De ambitie van De Keizer om woningzoekenden en woningkopers in Nederland de beste service te bieden heeft zijn vruchten afgeworpen. In de regio Utrecht zijn zij de grootste speler op de markt. Ze behoren tot de top 10 van beste makelaars in Nederland. En qua omzet en grootte in de categorie nieuwe woningen zijn zij uitgeroepen tot een autoriteit.

Wij van KIREMA • Personalize IT zijn trots dat we met IT dagelijks bijdragen aan het succes van De Keizer makelaarsgroep. Frank Verveer legt hieronder uit wat KIREMA voor zijn bedrijf doet en waarom deze samenwerking zo goed werkt.

Wat doet KIREMA op IT-gebied voor jullie?

“KIREMA verzorgt onze IT van A tot Z. Dit betekent dat zij de telefonie, de hardware en software voor hun rekening nemen. Ze installeren alles en ze doen het onderhoud.

Met KIREMA hebben we de overstap gemaakt naar VoIP telefonie. Ook hierbij hebben zij alle technische snufjes geregeld, denk aan de toestellen, de headsets, het koppelen van de PC aan een draadloze headset en aan de inrichting van een klantbeheersysteem waar we klantenkaarten telefonisch kunnen registreren.

Naast onze kantoormedewerkers hebben we ongeveer dertig buitendienst medewerkers die allemaal mobiel bereikbaar zijn en werken op een iPad of laptop. KIREMA heeft voor ons geregeld dat óók zij bij alle benodigde dossiers en klantenkaarten kunnen.”

Waarom is het uitbesteden van de IT aan KIREMA prettig?

“Eerst deden we het inkopen van onze hardware en de installatie ervan zelf. Maar het probleem is dat zodra je een computer uit de doos haalt die verouderd is. Daar liepen wij telkens tegenaan. Daarnaast kreeg de makelaardij telkens ingewikkeldere software qua agenda en beheersysteem alsmede het aanmeldsysteem voor de panden. Daar hadden wij passende automatisering bij nodig. Zo kwamen wij in contact met Rainier, die toentertijd nog bij een ander bedrijf werkte.

Toen we enorm groeiden hadden we behoefte aan een goede begeleiding van de automatisering. Op een gegeven moment werden we zo groot, dat het noodzakelijk was om meer uit te gaan besteden. In de tussentijd was de relatie met Rainier stapsgewijs gegroeid, zijn persoonlijke benadering ervoeren en ervaren wij nog steeds als enorm prettig. Doordat we heel lang samenwerken kent Rainier onze prioriteiten. Zo was het telefonisch registreren van klantenkaarten voor ons een prioriteit. Dat begreep hij zonder dat we dat hoefden uit te leggen.

Toen Rainier voor zichzelf begon hebben we geen moment getwijfeld en zijn wij met hem meegegaan. Wij waren zijn eerste grote klant. Omdat wij zo tevreden waren over zijn persoonlijke dienstverlening en de prijs-kwaliteit verhouding, hebben wij KIREMA aanbevolen aan diverse andere makelaarskantoren. En die zijn vervolgens ook klant geworden. Daarmee heb ik denk ik voldoende gezegd: het is zo’n type samenwerking die ik een ander ook gun.”

Ben je aan de hand van het verhaal van Frank Verveer van De Keizer makelaarsgroep benieuwd geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Kun je hulp gebruiken bij het installeren van ingewikkelde branchespecifieke software of wil je weten hoe wij jou met IT kunnen ondersteunen bij de groei van jouw bedrijf? Stel je vraag aan Rainier via 0348 – 20 00 03 of mail naar info@kirema.nl

Ontvang altijd de laatste updates