Bijblijven met IT? Zo doe je dat

Door KIREMA op 28 juni 2022.

Alles-in-één-IT voor een vast bedrag per maand

Proactief beheer voor Microsoft365 & Azure

Locatieonafhankelijke telefonie & internet

Moderne beveiliging en cyber security

Desktops, laptops, tablets, smartphones & printers

Kantoornetwerken, WiFi en VPN-tunnels

microsoft partner ict waarborg iso certificaat

Ben je er net aan gewend dat je medewerkers vanuit huis werken, moet je ineens weer hybride gaan werken. Ongetwijfeld komt er straks wéér iets anders op ons pad. Dat houdt nogal wat in voor je IT-omgeving. Hoe richt je nu je IT-beheer zo in, dat je die voortdurende wijzigingen goed kunt opvangen? Sander van Eck vertelt het je in deze blog.

Van reactief IT-beheer…

In onze vorige blog vertelden we je al hoe je weet wanneer je in nieuwe hardware moet investeren – of over moet stappen op een goede cloudoplossing. Dat moment is misschien ook een goed moment om weer eens goed naar je IT-beheer te kijken. Natuurlijk zorgt jouw IT-team dat alle updates netjes geïnstalleerd worden, dat zo nu en dan de bestanden eens goed worden opgeschoond en dat je medewerkers te woord worden gestaan als ze een probleem hebben. Maar een dergelijke reactief IT-beheer maakt het nogal lastig om met steeds sneller gaande wijzigingen om te gaan.

Naar proactief IT-beheer

Door proactief bezig te zijn met je IT-omgeving, kun je dingen voor zijn. Stel: er komt een nieuwe medewerker in dienst. Ga je dan elke keer opnieuw bedenken wat er allemaal moet gebeuren? Moet de nieuwe medewerker – of de manager – allerlei formuliertjes in drievoud invullen, moet er iemand nadenken over welke softwarelicenties nodig zijn en gaat iemand zich buigen over de benodigde hardware? Of heb je het hele proces geautomatiseerd? In dat geval gaat er een seintje van je HR-systeem naar de IT-afdeling waardoor automatisch een user id wordt aangemaakt inclusief het juiste gebruikersprofiel, waarmee de nieuwe medewerker automatisch toegang krijgt tot de juiste applicaties. Op basis van dat profiel kan ook de juiste hardware worden besteld, die je vanuit de fabriek laat afleveren bij de medewerker thuis. Openklappen, inloggen en de installatie volgt vanzelf. Moeten er updates gedraaid worden? Dan moet dat vanzelf gaan, handmatige acties kunnen alleen maar tot vertraging en foutkans leiden. En doet zich eens een fout voor, dan wil je niet dat je medewerker met de laptop onder de arm in de rij moet gaan staan bij de IT-afdeling. Als je laptops beheert op afstand, dan kun je je medewerkers altijd helpen, waar ter wereld ze ook zijn. Efficiënt, voordelig én flexibel. Zo ben je klaar voor de toekomst voor die zich aandient.

Hoe staat het met jouw IT-beheer?

Worstel je met je IT-beheer en denk je dat het beter en sneller kan, dan is het misschien tijd om ons eens uit te nodigen voor een gesprek. Wij zien dagelijks verschillende IT-omgevingen, we weten inmiddels wat werkt en nemen met liefde jouw IT-omgeving eens onder de loep. Wil je eens verder praten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op via info@kirema.nl of bel 0348 – 20 00 03.